Prof. MANCINI Daniela
 
 

Curriculum accademico

 

2019 – a oggi

Professore ordinario di Misurazione delle performance e Business Analytics, Università di Teramo

2007 – 2019

Professore ordinario di Economia Aziendale e di Misurazione delle performance, Università di Napoli Parthenope

2001 - 2007

Professore associato di Economia Aziendale, Università di Napoli Parthenope

1999 – 2001

Ricercatore di Economia Aziendale, Università di Pisa

1998-1999

Professore a contratto di Revisione Aziendale, Università di Ancona

1997-1998

Professore a contratto di Programmazione e Controllo, Università di Macerata

1994-1997

Dottorato di ricerca in Economia Aziendale, Università di Pisa

Curriculum english version

 

2019 - present 

Full Professor of Performance Measurement and Business Analytics, Univerity of Teramo

2007 – 2019

Full professor of Business Administration and Performance Measurement, Parthenope University of Naples

2001 - 2007

Associate Professor of Business Administration, Parthenope University of Naples

1999 – 2001

Assistant Professor of Business Administration, University of Pisa

1998-1999

Adjunct Professor of Financial Audit, University of Ancona

1997-1998

Adjunct Professor of Planning and management control, University of Macerata

1994-1997

Phd in Business Administration, University of Pisa

Pubblicazioni

 

Pubblicazioni recenti

- Magnaghi E., Flambard V., Mancini D., Jacques J., Gouvy N.,  Organizing Smart Buildings and Cities – Promoting Innovation and participation,  Lecture Notes in Information Systems and Organisation, Springer International, 2021.

- Schiavone, Francesco, et al. "Digital business models and ridesharing for value co-creation in healthcare: A multi-stakeholder ecosystem analysis." Technological Forecasting and Social Change 166 (2021): 120647.

- Mancini D., Lamboglia R., Lavorato D., La relazione tra rischio reputazionale e controllo/guida: possibili linee di ricerca, n. 2, Special Issue, Management Control, 2021

- Varma A.; Lamboglia R.; Mancini D., What motivates the accountant’s awareness of their impact on corporate reputation?. In INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT AND DECISION MAKING - ISSN:1462-4621, DOI: 10.1504/IJMDM.2021.10033874, 2021

- Mancini, Daniela, Rosa Lombardi, and Madjid Tavana. "Four research pathways for understanding the role of smart technologies in accounting." Meditari Accountancy Research (2021).

- Bonsón, Enrique, et al. "Artificial intelligence activities and ethical approaches in leading listed companies in the European Union." International Journal of Accounting Information Systems 43 (2021): 100535.

Prodotti della ricerca

 

Link interessanti

 
 
 
 
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